Všeobecná pravidla

Všeobecná pravidla pokeru nás naučí, jak se máme chovat v průběhu, především živé hry. Většina klubů i kasin se těmito pravidly řídí. 

Buy-in

Při vstupu do hry musí hráč zaplatit minimální vklad (buy-in). U no-limit cash game tento minimální buy-in činí často desetinásobek velkého blindu. Maximální buy-in bývá stonásobek velkého blindu (hlavně v online hernách). Může být i vyšší (200xBB nebo neomezený) 

Misdeal (špatně rozdané karty)

Následně popsané situace jsou misdealem pouze v případě že se na chybu přijde dříve než dva hráči rozehrají hru a provedou nějakou akci.

  1. První nebo druhá karta je rozdaná lícem nahoru nebo odhalena chybou dealera
  2. Dvě nebo více karet je odhaleno dealerem
  3. Jsou nalezeny dvě nebo více karet v balíčku obrácené lícem nahoru
  4. Dvě nebo více karet rozdaných navíc
  5. Jakákoliv karta rozdaná mimo pořadí (kromě odhalené karty, která může být vzata jako spálená)
  6. Button je na špatném místě
  7. Karty byly rozdány také na volné místo popř. hráči, který na ně nemá nárok
  8. Nebyly rozdané karty hráči, který chce hrát a má na ně nárok
  9. Pokud hra začne misdeal už nemůže nastat. Peníze (blindy) se potom nevrací ani hráčům, kteří mají např. jenom jednu kartu

Button a blindy

Ve hrách, kde se používá button, rozdává většinou nehrající dealer. Plastové kolečko (button) označuje hráče, který je na pozici dealera. Hráč, který je na  buttonu dostává karty při prvním rozdání jako poslední. Button se posouvá ve směru hodinových ručiček po každé hře, aby měli hráči stejnou výhodu. Blindy jsou povinné sázky naslepo ještě před samotnou hrou, aby bylo o co hrát. Při dvou blindech sází první hráč po levé ruce dealera malý blind (small blind) a druhý hráč velký blind (big blind). Hru v prvním sázkovém kole začíná hráč nalevo od big blindu. V dalších sázkových kolech hraje jako první hráč na pozici malého blindu tj. hráč po levici dealera. 

Používání blindů

  1. Hodnoty blindů jsou předem určené a nemění se, ani když hráč nemá dostatek žetonů, učiní vklad s tím co má, ale ostatní hrají jako by byly blindy normální.
  2. V každém kole musí mít hráč možnost být na buttonu a také musí zaplatit blindy. To je zaručeno posouváním buttonu ve směru hodinových ručiček kolem stolu.
  3. Před každou hrou se vždy musí umístit správně big blind a podle něj se dále umísťují small blind a button, i když někdy small blind nebo button budou na prázdném místě.
  4. Hráč vkládající big blind má možnost raisovat, když na něj v prvním kole přijde řada.
  5. Při hře dvou hráčů je small blind na pozici buttonu.
  6. Nově příchozí hráč může, čekat na big blind nebo vložit do banku hodnotu žetonů, které odpovídájí big blindu.
  7. Pokud hráč vloží big blind, pak se toto pokládá za jeho otevírací sázku a při první možnosti ke hře může navyšovat sázku. 

Nesrovnalosti v průběhu hry

  1. Při hře s buttonem zjistíme, že button byl na špatném místě. Následující hru jsou button a blindy umístěny tak, aby každý byl v průběhu jednoho kola na všech pozicích
  2. Hráč si musí chránit své karty po celý průběh hry. Karty mohou být chráněny rukou, žetonem nebo jiným objektem umístěným na nich (card protector). Pokud si hráč karty nechrání, nemá nárok na stížnosti, pokud mu dealer karty sebere jako foldnuté
  3. Pokud se v průběhu hry objeví karta s jiným rubem, všechny akce jsou neplatné a všechny žetony se vrací svým původním majitelům. Pokud je karta objevena ve zbytku balíčku všechny akce platí
  4. Pokud se objeví dvě stejné karty, tak jsou všechny úkony neplatné a všechny žetony se vrací svým původním majitelům
  5. Pokud zůstanou v banku peníze z minulé hry, mohou o ně svést boj pouze hráči, kteří se této hry účastnili. Nikoliv nově příchozí.
  6. Obrácená karta v balíčku je považována za bezvýznamnou a je nahrazena následující kartou. Pouze v případě, že již byla rozdána následující karta dalšímu hráči, je tato karta nahrazena až po rozdání všech karet.
  7. Pokud hráč hraje bez zjištění svých karet, je zodpovědný za možnost mít neplatné karty.
  8. Jedna nebo více karet chybějících v balíčku neruší výsledek hry.
  9. Pokud hráči upadnou karty ze stolu musí s nimi hrát.
  10. Pokud dealer zapomene spálit kartu, musí se chyba odstranit ještě před tím než hráči začnou hrát. Pokud je hra rozehrána, rozdané karty platí.
  11. Pokud dealer rozdá předčasně kartu před ukončením sázek, tato karta je neplatná.  

 Sázení a zvyšování (betting and raising)

  1. Nejmenší chip, který lze vsadit je určen velikostí blindu nebo ante. Např. v holdemu je nejmenší možná částka, kterou lze vsadit rovna jednomu velkému blindu.
  2. Každá sázka, která není allin musí být alespoň stejně vysoká jako poslední jako byla poslední sázka nebo zvýšení.
  3. Verbální nahlášení sázky je závazné. Pokud hráč ohlásí, že vsází(bet), zvyšuje (raise), dorovnává (call), pokládá karty (fold) nebo jde allin, musí dostát svých slov a učinit tak.
  4. Poklepání na stůl označuje check (zdržení se hry).
  5. Řetězové sázky (string bet, string raise) nejsou dovolené. String betem rozumíme postupné skládaní chipů před sebe s úmyslem vsadit/zvýšit. Je nutné předem oznámit o kolik zvyšujeme nebo všechny žetony dát před sebe najednou.
  6. Vložení jeden a půl plné sázky je považováno za zvýšení a hráč musí doplnit počet žetonů do plné výše.
  7. Pokud hráč vloží jediný žeton jehož hodnota je větší než poslední sázka bez slovního oznámení, je toto považováno za call (dorovnání).

Showdown

  1. Aby měl hráč nárok na jakoukoliv výhru (celou popř. část) musí položit své karty na stůl lícem nahoru.
  2. Karty hovoří sami za sebe, dealer může pouze asistovat při odhalování výherních kombinací.
  3. Jakýkoliv hráč u stolu, který uvidí nekorektní přidělení výhry, má etickou povinnost na tuto chybu okamžitě upozornit.
  4. Hráči mají v průběhu hry stejná práva na všechny informace. Ukáže-li některý hráč jinému hráči své karty, musí je ukázat i všem ostatním hráčům. Pokud je tento hráč již ze hry, může ukázat karty, až do ukončení sázek, aby tím nebylo sázení ovlivněno.
  5. Pokud existuje vedlejší bank (side pot) je nejdříve vyhodnocen tento side pot a až po něm hlavní bank. Pokud je side potů více vyhodnocuje se nejdříve side pot, ve kterém jsou hráči, kteří měli na začátku hry nejvíce žetonů.
  6. Pokud v posledním kole sázek všichni checknou, ukazuje první karty hráč, který je první na řadě v každém kole.
  7. Pokud jsou v posledním kole nějaké sázky, první ukazuje karty ten hráč, který byl jako poslední agresivní tj. poslední betoval nebo raisoval. Někde se tak děje i pokud je poslední kolo procheckováno. Karty ukazuje, kdo poslední vyvolal akci v průběhu hry. Vždy záleží na pravidlech každého klubu. 

Remízy

Barvy v pokeru nerozhodují, přestože jsou stanovené – piky (spades), srdce (hearts), káry (diamonds), kříže (clubs). Pořadí barev slouží pouze v ojedinělých příkladech např. na začátku hry, kdy se rozhoduje, kdo bude sedět na buttonu. Vzhledem k tomu mohou při porovnávání kombinací nastat remízové situace. Pot se v této situaci dělí na části. Pokud nám nějaký žeton přebývá, řeší se tato komplikace tak, že žeton, který zůstane navíc je rozdělen na nejmenší žetony, které se ve hře používají. Pokud zůstane jeden žeton nejmenší hodnoty, dostává ho hráč, který ve hrách s buttonem sedí první za buttonem ve směru hry.